FANDOM

Radzę się poddać! Jak pan widzi, ja nie robię tego nigdy.
Tintin - belgijski młody reporter, główny i tytułowy bohater Przygód Tintina. Często wpada na trop przeróżnych kryminalnych zagadek, początkowo w imię poszukiwania materiałów na reportaż. Przeważnie cudem uchodzi z życiem z karkołomnych sytuacji.

Wygląd Edytuj

Design Tintina jest jednym z najprostszych w serii; ma najprostszy możliwy kształt głowy i twarz, na której nie uwzględniono praktycznie żadnych szczegółów, włączając w to oczy zaznaczane wyłącznie czarnymi kropkami.

Jest to osoba drobnej budowy i niska na tyle, że można uznać go za dziecko. W pierwotnych tomach ma bardzo jasne włosy ułożone w charakterystyczny kogucik, później ich kolor wyewoluował w ciemnorudy. Zazwyczaj jest widziany w prochowcu, pumpach i niebieskiej koszuli z kołnierzykiem.

Osobowość Edytuj

Poznajemy Tintina jako ponadprzeciętnie inteligentnego, odważnego i szczerego młodzieńca; niekiedy jednakowoż jego decyzje są zbyt pochopne, a on sam zbyt naiwny i ufny, np. gdy ściga bandytów lokomotywą, nie zauważając, że nie działa w niej hamulec. W późniejszych tomach postać zdecydowanie bardziej myśli nad swoimi działaniami i zastanawia się przed podjęciem istotnych wyborów. Nadal może wydawać się zbyt skłonny do ufania innym i wiary w ich dobre intencje; wydaje się, że nie może znieść krzywdy ludzkiej. Wyraźnie widać też, że łatwo nawiązuje bliskie relacje i szybko zjednuje sobie ludzi. Bardzo rzadko traci kontrolę nad sobą; wyjątki od tej reguły widzimy w Spacerze po Księżycu, gdzie w furii krzyczy na kapitana lub Tintinie w Tybecie, gdzie załamuje się po wiadomości o śmierci Czanga.

Tintin ma nadzwyczajne szczęście i często przeżywa niebezpieczne sytuacje przez czysty przypadek. Przykładowo, kiedy jest przywiązany do torów, zostaje uratowany przez pociągnięcie hamulca ręcznego przez pasażerkę pociągu.

Wiek Edytuj

Nigdy dokładnie nie stwierdzono jego wieku; części komiksu z jego udziałem były publikowane przez ponad 50 lat, a świat komiksu zmieniał się wokół bohaterów, Tintin jednak nigdy się nie zestarzał. Wydaje się oczywiste, że Tintin jest na tyle dorosły, by mieszkać i podróżować samotnie, być zatrudnionym, pić alkohol itp. Sam Herge, określający go mianem harcerzyka, dawał mu mniej więcej 17 lat; według autora, kiedy postać powstała, miała mniej więcej 14-15 lat, a przez kilka dekad przygód postarzała się o co najwyżej kilka lat.

Obecny status Edytuj

Ostatnia plansza niedokończonego komiksu Tintin i Alph - Art kończy się sceną, w której reporter jest prowadzony na egzekucję; jakkolwiek śmierć postaci wydaje się być nieprawdopodobna, to jej status nadal jest nieznany. Herge nigdy nie stwierdził otwarcie, jak miała skończyć się historia; powstało wiele headcanonów, w tym kończące się śmiercią reportera, żaden z nich jednak nie ma potwierdzenia w notatkach pozostawionych przez Hergé.

Ciekawostki Edytuj

  • Tintin ma talent do nauki nowych języków. W części Cygara faraona uczy się języka słoni.
  • W całej serii kilkukrotnie skazano go na śmierć.
  • Wiele osób błędnie uważa, że Tintin to nazwisko, jest to jednak imię. Nazwisko postaci jest nieznane.
  • Nie pali i rzadko pije. Jedyne przypadki, kiedy widzieliśmy go pijanego, miały miejsce w Pękniętym Uchu i Krabie o złotych szczypcach.
  • Jest pierwszą postacią fikcyjną, której przyznano nagrodę Dalajlamy.
  • Sam Hérgé określa Tintina mianem harcerzyka.
  • Tintin mieszka początkowo na Labradorskiej 26 w nieznanym mieście; możemy jednak przypuszczać, że jest to Bruksela, na liście wysłanym mu przez Czanga znakami chińskimi zapisano nazwę tego miasta. Po Siedmiu Kryształowych Kulach reporter wprowadza się do Księżymłyna.
  • Prawdopodobnie boi się pająków.
Tajemniczagwaizda

Tintin na widok pająka w Tajemniczej Gwieździe

Relacje Edytuj

Miluś Edytuj

Miluś jest jedyną postacią, która towarzyszy Tintinowi w każdej części jego przygód. Reporter wielokrotnie był o krok od oddania życia lub ryzykował, by go uratować, zresztą z wzajemnością. W Locie 714 do Sydney Tintin płacze, myśląc, że pies nie żyje i jest przeszczęśliwy, gdy okazuje się to nieprawdą.

Kapitan Baryłka Edytuj

Baryłka i Tintin poznali się w Krabie o złotych szczypcach i, pomimo że w chwili zawierania znajomości kapitan był zupełnie pijany, dosyć szybko zawiązała się między nimi relacja ojca i syna. Podczas tej części reportera dręczyły psychodeliczne koszmary, w których kapitan próbował go udusić, myśląc, że jest on butelką whiskey. W późniejszych częściach ta dwójka jest ze sobą blisko związana; kapitan zwraca się niekiedy do chłopaka per synku lub mój mały, nawiązując do niskiego wzrostu i młodego wieku przyjaciela. Szczyt ich relacji możemy zobaczyć w Tintinie w Tybecie, gdzie kapitan, zwisając na linie ze zbocza, próbuje przeciąć linę, żeby uratować życie reportera; ten natomiast sprzeciwia się, mówiąc, że albo uratują się razem, albo razem zginą.

Tajniak i Jawniak Edytuj

Tajniak i Jawniak po raz pierwszy są widziani w Tintinie w Kongo, gdzie obserwują reportera wsiadającego do pociągu, zapewne zatem zdają sobie sprawę z tego, że chłopak wybiera się do Afryki. W Cygarach Faraona, gdy Tintin zostaje wrobiony w przestępstwo, ścigają go przez cały tom, ratując mu przy okazji życie przed egzekucją. Pod koniec tego samego tomu gratulują mu pomocy w rozwiązaniu zagadki kryminalnej, określając go mianem przyjaciela. Próbują aresztować go w kilku innych częściach, co zazwyczaj jest wynikiem ukartowanych zagrań kryminalistów. W części Czarna Wyspa odwiedzają chłopaka w szpitalu i po raz ostatni próbują go zaaresztować; od tego czasu zdają się być już w dobrych relacjach.

Tryfon Lakmus Edytuj

Lakmus po raz pierwszy pojawia się w Skarbie Szkarłatnego Rackhama, gdzie profesor usiłuje zaproponować reporterowi swoją łódź podwodną w kształcie rekina. Pomimo, że początkowo zarówno kapitan, jak i Tintin nie byli zainteresowani projektem, ostatecznie go wykorzystali do eksploracji głębin. Początkowo Lakmus denerwował ich swoją głuchotą, po pewnym czasie jednak nawiązali przyjazne relacje; w następnej części, gdy Lakmus zostaje porwany, Tintin wyrusza na jego poszukiwania. W dalszych częściach ich przygód reporter wielokrotnie ratuje życie profesora, jak na przykład w Spacerze po Księżycu.

Czang - Czong Chen Edytuj

Poznali się w Błękitnym Lotosie i szybko zawiązała się pomiędzy nimi silna przyjaźń - w tej samej części kilkukrotnie uratowali sobie nawzajem życie. W tej części pan Wang komentuje ich relację słowam, że Czang odnalazł w reporterze brata. Później, gdy Czang jest uznany za zmarłego, Tintin jest jedyną osobą, która wierzy, że Chińczyk nadal żyje i ryzykuje życiem, byle go odnaleźć. Można przypuszczać, że ta dwójka dzieli szczególny rodzaj telepatycznej więzi, Tintin bowiem śni o Czangu, ten z kolei przyznaje, że bardzo mocno o nim myślał.

Występy Edytuj

  • Wszystkie ,,Przygody Tintina"
  • Tajemnica ,,Jednorożca"(film)
  • Wszystkie filmy animowane o Tintinie