FANDOM

Wiesz, że zajmowanie się cudzymi sprawami nigdy ci nie wychodzi na zdrowie.
~ Miluś, Berło Ottokara

Tintin - belgijski, młody reporter, główny i tytułowy bohater Przygód Tintina. Często wpada na trop przeróżnych kryminalnych zagadek, początkowo w imię poszukiwania materiałów na reportaż. Przeważnie cudem uchodzi z życiem z karkołomnych sytuacji.

Wygląd Edytuj

Design Tintina jest jednym z najprostszych w serii; ma najprostszy możliwy kształt głowy i twarz, na której nie uwzględniono żadnych szczegółów.

Jest to osoba drobnej budowy i niska na tyle, że można uznać go za dziecko. W pierwotnych tomach ma bardzo jasne włosy ułożone w charakterystyczny kogucik, później ich kolor wyewoluował w ciemnorudy. Zazwyczaj jest widziany w prochowcu, pumpach i niebieskiej koszuli z kołnierzykiem.

Osobowość Edytuj

Poznajemy Tintina jako ponadprzeciętnie inteligentnego, odważnego i szczerego młodzieńca; niekiedy jednakowoż jego decyzje są zbyt pochopne, a on sam zbyt naiwny i ufny, np. gdy ściga bandytów lokomotywą, nie zauważając, że nie działa w niej hamulec. W późniejszych tomach postać zdecydowanie bardziej myśli nad swoimi działaniami i zastanawia się przed podjęciem istotnych wyborów. Nadal może wydawać się zbyt skłonny do ufania innym i wiary w ich dobre intencje; wydaje się, że nie może znieść krzywdy ludzkiej. Wyraźnie widać też, że łatwo nawiązuje bliskie relacje i szybko zjednuje sobie ludzi. Bardzo rzadko traci kontrolę nad sobą; wyjątki od tej reguły widzimy w Spacerze po Księżycu, gdzie w furii krzyczy na kapitana, Tintinie w Tybecie, gdzie załamuje się po wiadomości o śmierci Czanga.

Tintin ma nadzwyczajne szczęście i często przeżywa niebezpieczne sytuacje przez czysty przypadek. Przykładowo, kiedy jest przywiązany do torów, zostaje uratowany przez pociągnięcie hamulca ręcznego przez pasażerkę pociągu.

Wiek Edytuj

Nigdy dokładnie nie stwierdzono jego wieku; części komiksu z jego udziałem były publikowane przez ponad 50 lat, a świat komiksu zmieniał się wokół bohaterów, Tintin jednak nigdy się nie postarzał. Wydaje się oczywiste, że Tintin jest na tyle dorosły, by mieszkać i podróżować samotnie, być zatrudnionym, pić alkohol itp. Sam Herge dawał mu mniej więcej 17 lat; według autora, kiedy postać powstała, miała mniej więcej 14-15 lat, a przez kilka dekad przygód postarzała się o co najwyżej kilka lat.

Obecny status Edytuj

Ostatnia plansza niedokończonego komiksu Tintin i Alph - Art kończy się sceną, w której reporter jest prowadzony na egzekucję; jakkolwiek śmierć postaci wydaje się być nieprawdopodobna, to jej status nadal jest nieznany.

Ciekawostki Edytuj

  • Tintin ma talent do nauki nowych języków. W części Cygara faraona uczy się języka słoni.
  • W całej serii kilkukrotnie skazano go na śmierć.
  • Wiele osób błędnie uważa, że Tintin to nazwisko, jest to jednak imię. Nazwisko postaci jest nieznane.
  • Nie pali i rzadko pije. Jedyne przypadki, kiedy widzieliśmy go pijanego, miały miejsce w Pękniętym Uchu i Krabie o złotych szczypcach.
  • Jest pierwszą postacią fikcyjną, której przyznano nagrodę Dalajlamy.
  • Sam Hérgé określa Tintina mianem harcerzyka.
  • Tintin mieszka początkowo na Labradorskiej 26 w nieznanym mieście; możemy jednak przypuszczać, że jest to Bruksela, na liście wysłanym mu przez Czanga znakami chińskimi zapisano nazwę tego miasta. Po Siedmiu Kryształowych Kulach reporter wprowadza się do Księżymłyna.

Relacje Edytuj

Miluś Edytuj

Miluś jest jedyną postacią, która towarzyszy Tintinowi w każdej części jego przygód. Reporter wielokrotnie był o krok od oddania życia lub ryzykował, by go uratować, zresztą z wzajemnością. W Locie 714 do Sydney Tintin płacze, myśląc, że pies nie żyje i jest przeszczęśliwy, gdy okazuje się to nieprawdą.

Kapitan Baryłka Edytuj

Baryłka i Tintin poznali się w Krabie o złotych szczypcach i, pomimo że w chwili zawierania znajomości kapitan był zupełnie pijany, dosyć szybko zawiązała się między nimi silna relacja. Podczas tej części reportera dręczyły psychodeliczne koszmary, w których kapitan próbował go udusić, myśląc, że jest on butelką whiskey. W późniejszych częściach ta dwójka jest ze sobą blisko związana; kapitan zwraca się niekiedy do chłopaka per synku lub mój mały, nawiązując zapewne do niskiego wzrostu i młodego wieku przyjaciela. Szczyt ich relacji możemy zobaczyć w Tintinie w Tybecie, gdzie kapitan, zwisając na linie ze zbocza, próbuje przeciąć linę, żeby uratować życie reportera; ten natomiast sprzeciwia się, mówiąc, że albo uratują się razem, albo razem zginą.

Tajniak i Jawniak Edytuj

Tajniak i Jawniak po raz pierwszy są widziani w Tintinie w Kongo, gdzie obserwują reportera wsiadającego do pociągu, zapewne zatem zdają sobie sprawę z tego, że chłopak wybiera się do Afryki. W Cygarach Faraona, gdy Tintin zostaje wrobiony w przestępstwo, ścigają go przez cały tom, ratując mu przy okazji życie przed egzekucją. Pod koniec tego samego tomu gratulują mu pomocy w rozwiązaniu zagadki kryminalnej, określając go mianem przyjaciela. Próbują aresztować go w kilku innych częściach, co zazwyczaj jest wynikiem ukartowanych zagrań kryminalistów. W części Czarna Wyspa odwiedzają chłopaka w szpitalu; od tego czasu zdają się być już w dobrych relacjach.

Tryfon Lakmus Edytuj

Lakmus po raz pierwszy pojawia się w Skarbie Szkarłatnego Rackhama, gdzie profesor usiłuje zaproponować reporterowi swoją łódź podwodną w kształcie rekina. Pomimo, że początkowo zarówno kapitan, jak i Tintin nie byli zainteresowani projektem, ostatecznie go wykorzystali do eksploracji głębin. Początkowo Lakmus denerwował ich swoją głuchotą, po pewnym czasie jednak nawiązali przyjazne relacje; w następnej części, gdy Lakmus zostaje porwany, Tintin wyrusza na jego poszukiwania. W dalszych częściach ich przygód reporter wielokrotnie ratuje życie profesora, jak na przykład w Spacerze po Księżycu.

Czang - Czong Chen Edytuj

Poznali się w Błękitnym Lotosie i szybko zawiązała się pomiędzy nimi silna przyjaźń - w tej samej części kilkukrotnie uratowali sobie nawzajem życie. W tej części pan Wang komentuje ich relację słowam, że Czang odnalazł w reporterze brata. Później, gdy Czang jest uznany za zmarłego, Tintin jest jedyną osobą, która wierzy, że Chińczyk nadal żyje i ryzykuje życiem, byle go odnaleźć. Można przypuszczać, że ta dwójka dzieli szczególny rodzaj telepatycznej więzi, Tintin bowiem śni o Czangu, ten z kolei przyznaje, że bardzo mocno o nim myślał.

Występy Edytuj

  • Wszystkie ,,Przygody Tintina"
  • Tajemnica ,,Jednorożca"(film)
  • Wszystkie filmy animowane o Tintinie