Serum prawdy - fikcyjny środek wynaleziony i używany przez doktora Krollspella na zlecenie Rastapopulosa.

Działanie[edytuj | edytuj kod]

Osoba, której podano serum, szybko staje się otępiała i poddana woli każdego, kto ją poprosi o wyjawienie danej informacji; jednakowoż, kiedy środek zostanie zaaplikowany osobie, która ma coś na sumieniu, ta natychmiast zacznie zwierzać się ze swoich niegodziwości i, póki działanie serum nie ustanie, nie będzie reagowała na prośby o odpowiedź na zadane wcześniej pytanie.

Wykorzystanie[edytuj | edytuj kod]

Przed Lotem 714 do Sydney Rastapopulos zatrudnił Krollspella, by ten podał serum Carreidasowi i tym samym zmusił go do wyjawienia numeru swojego konta; ku zaskoczeniu obojga, miliarder pod wpływem środka zaczął zwierzać się ze wszystkich popełnionych w życiu przestępstw. Rozwścieczony Rastapopulos rzucił się na doktora i przypadkiem nabił na strzykawkę, w której znajdowały się resztki serum; chwilę później zaczął tytułować się geniuszem zła, wyjawił swoje prawdziwe plany co do swoich współpracowników i natychmiast zaczął sprzeczać się z Carreidasem o to, który z nich jest bardziej zepsuty.