FANDOM

Rzekłem do siebie: "Serafinie (Serafin to moje imię), Serafinie Lampionie z towarzysta ubezpieczeniowego "Smutass"...
Serafin Lampion - agent ubezpieczeniowy z towarzystwa Smutass i jedna z pobocznych postaci w serii.

Wygląd Edytuj

Serafin to przysadzisty mężczyzna średniego wzrostu z cienkimi, rozrzedzonymi wąsikami. Jego czarne włosy są bardzo krótko przycięte. Zazwyczaj widziany jest w szarym płaszczu, fioletowym garniturze, czerwonej marynarce z czerwoną muszką i szarym kapeluszu; często nosi też rękawiczki.

Osobowość Edytuj

Mężczyzna jest gadatliwy, wesoły i przekonany o tym, że sam jest nadzwyczaj zabawny. Ma skłonności do wścibstwa, pojawiania się w najmniej spodziewanych momentach, wciskania wszystkim polis ubezpieczeniowych i opowiadania historyjek, które absolutnie nikogo nie interesują. Często wtrąca do wypowiedzi zwroty takie jak: to poważniejsza sprawa niż gra w kulki, jak mawiał mój wuj Anatol. Kapitan Baryłka go nie znosi, czego ten zdaje się nie zauważać; w Aferze Lakmusa, gdzie Serafin stara się sprzedać mu ubezpieczenie, odpowiada mu słowami:

Jestem ubezpieczony na wypadek śmierci, od wypadków, gradobicia, ulew, powodzi, przypływów i tornad. Od cholery, grypy i świnki, od termitów, moli i szarańczy... Od wszystkiego, mówię panu! Jedyne, jakiego mi brak, to ubezpieczenie od nudziarzy!

Ciekawostki Edytuj

  • W Siedmiu Kryształowych Kulach pani Yamilah odgaduje, że imię mężczyzny z widowni to Serafin; w adaptacji filmowej mężczyzną tym jest Lampion, jakkolwiek nie jest tak w komiksie.