FANDOM

To takie nudne przestać być miliarderem!

~ Rastapopulos, Lot 714 do Sydney

Rastapopulos - oficjalnie największy wróg Tintina, szef gangu przemytników opium i bajecznie bogaty szef wytwórni filmowej Cosmos Pictures.

Wygląd Edytuj

Rastapopulos to otyły mężczyzna potężnej postury o bardzo charakterystycznym kształcie i wielkości nosa. W pierwszych tomach nosi monokl i beżowy garnitur; w Locie 714 do Sydney ubiera się w różową koszulę, czarne spodnie, brązowe kozaki za kostkę i kapelusz. Mężczyzna często trzyma w zębach grube cygaro.

Charakter Edytuj

Wiemy od dawna, że jest pan kanalią, Rastapopulos, ale teraz wiemy, że jest pan także prostakiem!
~ Tintin, Lot 714 do Sydney

Obłudny i dwulicowy, skrywający swoje prawdziwe intencje pod maską pewnego siebie filmowca: w rzeczywistości jest to dumny, złośliwy i dążący po trupach do celu sadysta. Jakkolwiek w Cygarach Faraona można mieć wrażenie, że on i Tintin dobrze się dogadują, filmowiec już w następnym tomie odsłania swoje prawdziwe oblicze, manipulując oszalałym Chińczykiem tak, by ten brutalnie zabił reportera i swoich rodziców. Nie ma żadnych zahamowań przed krzywdzeniem innych; w Locie 714 do Sydney dowiadujemy się, że planował zamordować wszystkich, których wciągnął we współpracę w porwaniu samolotu Carreidasa. Dosyć łatwo traci panowanie nad sobą i gwałtownie reaguje na cudze pomyłki.

Ciekawostki Edytuj

  • W nieoficjalnym headcanonie Tintina i Alph-Art Rastapopulos przeżywa i stoi za całą intrygą; jest to jednak tylko wersja pisana przez fana i nie ma żadnych przesłanek do twierdzenia, że stałoby się tak naprawdę.
  • Twierdzi, że zrujnował pięcioro swojego rodzeństwa i rodziców.

WystępyEdytuj

  • Tintin w Ameryce(debiut)
  • Cygara faraona
  • Błekitny lotos
  • Koks w ładowni(pierwsze ponowne pojawienie)
  • Lot 714 do Sydney