Screenshot 2020-08-09 TINTIN COLLECTION(3).png
Nasze dochodzenie utknęło w martwym punkcie! Jeżeli masz jakieś podejrzenia co do tej sprawy, pomóż nam je rozwiązać.

Nie zmienił się pan wiele, odkąd spiskował pan przeciw swojemu mocodawcy, królowi Syldawii.

~ Tintin, Spacer po Księżycu

Pułkownik Borys Jorgen był adiutantem monarchy Syldawii współpracującym z nieprzychylną temu krajowi organizacją. Po tym, jak w Berle Ottokara zostaje zdemaskowany, wraca w Spacerze po Księżycu, gdzie planuje przejąć plany rakiety i zemścić się na Tintinie.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Poznajemy pułkownika w Berle Ottokara, gdzie przyjmuje dziennikarza w zamku i pyta go o cel przybycia. Później prowadzi go do króla, w rzeczywistości zamierzając wciągnąć go w pułapkę; Tintinowi udaje się go jednak pokonać. W tym samym tomie młodzieniec ponownie ogłusza Jorgena, gdy ten próbuje wmówić królowi, że jest on niebezpiecznym anarchistą. Po ujawnieniu całej intrygi pułkownik zostaje aresztowany.

W nieznany sposób udaje się mu uwolnić z więzienia i dołączyć do organizacji pragnącej przejąć plany rakiety kosmicznej Lakmusa; współpracując z Wolffem, wkrada się na pokład, gdzie - po długim ukrywaniu się - więzi Tintina w ładowni i zmusza Franka do odlotu. Dzięki szybkiej reakcji reportera rakieta nie odlatuje; obaj spiskowcy zostają zamknięci pod pokładem, skąd uwalniają się, gdy Tajniak i Jawniak zdejmują im więzy, sądząc, że kajdanki są dużo pewniejsze. Jorgen postanawia zastrzelić członków załogi; na ten widok Wolff rzuca się na niego i probuje wyrwać mu pistolet z rąk. Podczas szamotaniny pułkownik przypadkiem strzela sobie prosto w serce i umiera na miejscu. Bohaterowie wyrzucają jego ciało w przestrzeń.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Nie znał się na węzłach; w Spacerze po Księżycu Tintin dosyć łatwo uwalnia się z jego więzów.
  • Zawsze nosił monokl i często palił.
  • Jako jedyny na pokładzie rakiety nosił ciemnobrązowe, bordowe niemal ubranie, co prawdopodobnie miało odróżniać go, jako antagonistę, od pozytywnych bohaterów, których ubrania są zielone lub niebieskie.