FANDOM

Nie, Lakmus. Tryfon Lakmus.
~ Lakmus, Skarb Szkarłatnego Rackhama

Profesor Tryfon Lakmus (fr. Tournesoul, ang. Calculus) to głuchy profesor i jedna z głównych postaci serii. Uważa się za lekko niedosłyszącego na jedno ucho, ku irytacji pozostałych bohaterów.

Wygląd Edytuj

Lakmus jest opisywany jako niski, ciemnowłosy mężczyzna z czarną bródką; niemal zawsze ma na nosie okulary. Ubiera się zazwyczaj w zielony płaszcz do kostek i takiż kapelusz. Często nosi ze sobą wahadełko.

Osobowość Edytuj

Profesor jest spokojny, uprzejmy i opanowany, jakkolwiek wpada w furię po nazwaniu go wariatem. Pomimo wieku jest nadzwyczaj silny, co ujawnia się, gdy Lakmus jest wściekły. Dysponuje wielką wiedzą techniczną; pasjonuje się radiestezją i niemal zawsze nosi ze sobą wahadełko. Jego głuchota jest często źródłem humoru w komiksach - Lakmus niekiedy nie rozumie dokładnie wypowiadanych doń słów.

- Kapitanie, co się dzieje? Zawracamy?
- A tak, panie Lakmus, zawracamy...
- A, to dobrze, bo już myślałem, że zawracamy. Jak to się człowiek może pomylić! Byłbym przysiągł, że zawracamy...
~ Lakmus i kapitan, Skarb Szkarłatnego Rackhama

Romans Edytuj

Lakmus jest jedyną postacią w serii, która oficjalnie okazuje uczucia romantyczne; w Klejnotach Bianki Catasfiore zakochuje się w tytułowej bohaterce.

Relacje Edytuj

Tintin Edytuj

Lakmus i reporter poznali się w Skarbie Szkarłatnego Rackhama, gdzie profesor stara się sprzedać chłopakowi swój projekt łodzi podwodnej; pomimo tego, że początkowo zarówno Tintin, jak i Baryłka irytowali się głuchotą mężczyzny, dosyć szybko zawiązała się między nimi przyjazna relacja. Reporter wyrusza na jego poszukiwania, gdy ten jest porwany i wielokrotnie ryzykuje życiem, żeby go uratować.

Kapitan Baryłka Edytuj

Pomimo początkowych niesnasek pomiędzy tą dwójką kapitan i Lakmus nawiązali silną relację; profesor w dowód wdzięczności za pomoc w rozwijaniu swojego projektu łodzi podwodnej kupuje na licytacji zamek jego przodków i wprowadza się doń z kapitanem. W późniejszych tomach kapitan wielokrotnie ryzykuje życiem w obronie Lakmusa i gwałtownie reaguje na obelgi kierowane pod jego adresem.

Wolff

A ja miałem do pana absolutne zaufanie! Och, Wollf...
Wolff i Lakmus pracowali razem w zakładach atomowych nad budową rakiety i razem wyruszyli w podróż kosmiczną. Tryfon stuprocentowo ufa mu i jego umiejętnościom; nie zauważa jego niepokojących zachowań i nie może uwierzyć w jego zdradę.

WystępyEdytuj