FANDOM

Mitsuhirato jest szpiegiem japońskim, jednym ze szmuglerów opium i antagonistą w części Błękitny Lotos.

Wygląd Edytuj

Wysoki mężczyzna o żółtej skórze, krótkich czarnych włosach i charakterystycznych, zawsze wyszczerzonych zębach. Zawsze widziany jest w czarnym fraku, takiż spodniach i butach. Na nosie ma okulary w cienkich oprawkach.

Osobowość Edytuj

Opanowany i nadzwyczaj uprzejmy; często posługuje się zwrotami grzecznościowymi, a na powitanie wykonuje ojigi, tradycyjny japoński ukłon. Za tą maską kryje się przebiegły, sprytny i brutalny w działaniu kłamca; Mitsuhirato z łatwością owija sobie Tintina wokół palca i nie ma najmniejszych zahamowań przed wywoływaniem zamieszek na granicy. Szpieg z pewnością nie lubi sobie brudzić rąk i woli zmuszać innych do działania dla jego dobra. Wydaje się też, że Japończyk czerpie przyjemność z krzywdzenia psychicznego swoich wrogów: można bowiem sądzić, że - starając się doprowadzić reportera do szaleństwa, chce to uczynić tylko, by upokorzyć go w swoich oczach. Misuhirato, pomimo swoich niecnych zamiarów, jest honorową osobą i ostatecznie - gdy szajka zostaje rozpracowana - popełnia harakiri.