FANDOM

Ten pies jest obdarzony wspaniałym węchem. Jest niezrównany w tropieniu przestępców!
~ Tintin, Czarna Wyspa

Miluś (fr. Milou, ang. Snowy) to pies i najlepszy przyjaciel Tintina. Poza samym reporterem jest jedyną postacią, która pojawia się w każdym tomie cyklu.

Wygląd Edytuj

Wygląd Milusia nie zmienił się znacząco przez wszystkie tomy cyklu. Jest to mały, biały Fox Terrier - jego design jest stosunkowo mało skomplikowany, np. oczy zaznaczane są tylko czarnymi kropkami.

Osobowość Edytuj

Postać Milusia odgrywa znaczącą rolę przez wszystkie części, a jego zachowanie stopniowo ewoluuje. Jakkolwiek głęboko oddany swojemu panu, zdradza wielkie zamiłowanie do kości i alkoholu. Zazwyczaj stara się jak najbardziej pomagać reporterowi, jakkolwiek czasami zdarza się mu nieposłuszeństwo - potrafi jednak naprawiać swoje błędy i zazwyczaj w ostatecznym rozrachunku pomaga chłopakowi w wyjściu z problematycznych sytuacji. Sam Tintin często zauważa, że Miluś ma nadzwyczajny węch.

Relacje Edytuj

Tintin Edytuj

Miluś jest jedyną postacią, która towarzyszy reporterowi w każdym tomie. W pierwszych tomach otwarcie ze sobą rozmawiają. Chłopakowi niekiedy zdarza się stracić cierpliwość do psa (np. gdy Miluś w Czarnej Wyspie upija się kilkukrotnie whiskey), równie często jednak okazują sobie wzajemnie ciepłe uczucia. Sam Tintin jest tak przywiązany do Milusia, że w Tintinie w Ameryce brawurowo wkrada się do siedziby bandytów, żeby odbić psa z ich rąk.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszych tomach Miluś i Tintin otwarcie ze sobą rozmawiają.
  • W całej serii kilkukrotnie uratował reporterowi życie.
  • Często się upija, najczęściej whiskey; w Kierunek Księżyc jest widziany, jak pije szampan.
  • W wersji angielskiej jego imię oznacza dosłownie Śnieżek.

Występy Edytuj

  • Wszystkie ,,Przygody Tintina"
  • Tajemnica ,,Jednorożca"(film)
  • Wszystkie filmy animowane o Tintinie