FANDOM

Kiedy znajdziecia tę kartkę, mnie już nie będzie w rakiecie. Mam nadzieję, że jeśli odejdę, wystarczy wam tlenu, by dotrzeć na Ziemię cało i zdrowo. Ja zaś, być może, jakimś cudem się z tego wykaraskam. Wybaczcie mi zło, które wam wyrządziłem.
~ list Wolffa, Spacer po Księżycu

Profesor Frank Wolff - jeden z członków załogi rakiety kosmicznej, były współpracownik profesora Lakmusa i szpieg na usługach pułkownika Jorgena. W części Spacer po Księżycu opuszcza rakietę, by uratować życie pozostałym członkom załogi, najprawdopodobniej ginąc.

Historia Edytuj

Wolff pracował kiedyś w Ameryce, gdzie uzależnił się od hazardu i stracił wszystkie oszczędności. W tym czasie pułkownik Jorgen zaproponował mu spłatę długów w zamian za informacje na temat zakładów, w których pracował Frank. Po jakimś czasie profesor zdecydował się uciec do Syldawii, by odciąć się od tej sprawy i zaczął pracować w Glombie. Niedługo przed rozpoczęciem misji kosmicznej zagrożono mu ujawnieniem jego przeszłości jako hazardzisty, o ile nie zgodzi się przekazać wiadomości o projekcie i przemycić Jorgena na pokład rakiety. Wolff, nie mając wyboru, zgodził się. Jeszcze w instytucie ogłuszył kapitana, a podczas wyprawy kilkukrotnie starał się zabić innych jej członków. Wreszcie, pod nieobecność Lakmusa, kapitana, Tajniaka i Jawniaka, pokierował wydarzeniami tak, że Tintin zszedł samotnie do ładowni i został ogłuszony przez Jorgena; pułkownik nakazał profesorowi uruchomienie silników. Rakieta, dzięki sabotażowi dokonanemu przez Tintina, nie odleciała; bohaterowie stanęli jednak przed problemem braku tlenu dla siedmiorga osób. Wolff wyjawił swoją historię; po naprawie rakiety został związany i zamknięty w ładowni razem z pułkownikiem. Jorgen zdołał się uwolnić, gdy Tajniak i Jawniak postanowili założyć więźniom kajdanki i starał się zastrzelić członków załogi; Wolff, powstrzymując go, przypadkiem strzelił pułkownikowi prosto w serce. Tintin zdecydował się mu zaufać i pozwolił mu zająć jego miejsce wśród kosmonautów pomimo sprzeciwu kapitana. Profesor, gdy cała załoga straciła przytomność, opuścił rakietę, aby uratować życie pozostałym - nigdy nie stwierdzono oficjalnie, jak potoczyły się jego dalsze losy, można jednak z dużą dozą prawdopodobieństwa przypuszczać, że zginął.

Osobowość Edytuj

Poznajemy profesora jako wesołego, otwartego mężczyznę z sercem do swojej pracy. Jest zafascynowany techniką, inteligentny i oddany misji. Pod wpływem swoich trudnych wyborów staje się niepewny i zestresowany, przeraża go historia, w którą się wplątał. Ostatecznie jego szlachetne instynkty zwyciężają: nie zgadza się na pozostawienie na Księżycu pozostałych bohaterów, powstrzymuje pułkownika przed ich zabójstwem i poświęca życie, aby umożliwić im przetrwanie.

Ciekawostki Edytuj

  • W początowej wersji komiksu wiadomość zostawiona w rakiecie miała mocno pesymistyczny i samobójczy wydźwięk. Kościół wymógł na Hergé, by ten zmienił jej treść i dał czytelnikom nadzieję na cud.
  • Co ciekawe, nigdy nie zostało potwierdzone, czy Wolf umiera. Wydaje się to oczywiste, jednak w komiksie pojawia się scena, gdy - jeszcze na Księżycu - Tintin pyta Lakmusa, czy ma stuprocentową pewność, że nikt nie dotarł przed nimi w kosmos; według profesora, jest to czysto teoretycznie możliwe. Jeżeli w kosmosie znajdują się inne statki kosmiczne, Wolff ma szansę przetrwania.