Screenshot 2020-08-09 TINTIN COLLECTION(3).png
Nasze dochodzenie utknęło w martwym punkcie! Jeżeli masz jakieś podejrzenia co do tej sprawy, pomóż nam je rozwiązać.

Przed wyjazdem do Europy powiedział mi, że pewnego dnia mnie opuści i nie powinienem się tym martwić ani go szukać... No i tak się stało...

~ Generał Alcazar, Siedem Kryształowych Kul

Chiquito, właściwie Rupas Inca Huaco - jeden z ostatnich potomków Inków, zamieszany w sprawę zemsty Rascara Capaca i porwania profesora Lakmusa. Przez pewien czas występował na scenie razem z Generałem Alcazarem.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Rupas ma typowo indiańską urodę: czerwonoskóry, o orlim nosie, szczupły. Czarne włosy sięgają linii szczęki. Zazwyczaj nosi purpurową lub czerwoną przepaskę na czole, wielokolorowe ponczo, brązowe spodnie i zielone, miękkie buty.

Charakter[edytuj | edytuj kod]

Jest fanatycznym zwolennikiem dokonania zemsty na członkach ekspedycji Sandersa, jakkolwiek zazwyczaj pozostaje w ukryciu. W nielicznych momentach, w których widzimy bezpośrednio jego, a nie efekty jego działań, jest opanowany i spokojny. Nie dopuszcza do siebie myśli o ułaskawieniu profesora, jakkolwiek ma litość nad innymi: nie morduje od razu Tintina, gdy nakrywa go w kajucie, chociaż planuje zatrzymać go jako więźnia.