FANDOM

Zła nowina, panowie! Maksym Ptaszek wyfrunął!

~ Tajniak i Jawniak, Skarb Szkarłatnego Rackhama

Bracia Ptaszkowie - rodzeństwo antykwariuszy, główni antagoniści Tajemnicy Jednorożca. Byli mieszkańcy Księżymłyna.

Wygląd Edytuj

Maksym Edytuj

Maksym jest nieco niższy i bardziej przysadzisty od brata; jego czarne włosy są dłuższe niż krewnego. Ma wydłużony nos, często złowrogo zmarszczone brwi i nieprzyjemny wyraz szerokiej twarzy.

G. (imię nieznane) Edytuj

Ma twarz podobną do brata, jakkolwiek jego nos jest okrąglejszy, a włosy niemal zupełnie wygolone. Jest dużo wyższy i szczuplejszy od Maksyma.

Osobowość Edytuj

Obydwaj bracia dążą do celu po trupach, są bezwzględni i okrutni. Maksym jest dużo bardziej niebezpieczny od brata, wykorzystując zdecydowanie gwałtowniejsze i brutalniejsze sposoby radzenia sobie z problemami, np. grozi Nestorowi pistoletem, przeprowadza zamach na życie byłego współpracownika i ucieka się do porwania, żeby tylko dowiedzieć się, gdzie znajdują się pergaminy. Próbując zmusić Tintina do ujawnienia mu informacji o pergaminach twierdzi też, że zna wiele sposobów na rozwiązywanie języka, insynuując, że może go torturować lub zamordować, byle uzyskać wiadomości.