FANDOM

Alan - były bosman Karaboudjanu, przemytnik opium i współpracownik Rastapopulosa.

Wygląd Edytuj

Wysoki mężczyzna o charakterystycznym kształcie twarzy. Alan niemal zawsze widziany jest w długim płaszczu, marynarskiej czapce i wysokich, czarnych butach; często trzyma ręce w kieszeniach.

Charakter Edytuj

Sprytny, złośliwy i pozbawiony jakichkolwiek moralnych zahamowań; jedynym, co powstrzymuje go od ujawniania swoich niecnych zamierzeń jest ostrożność. Kpi w żywe oczy z innych i chętnie ucieka się do brutalnych metod, byle osiągnąć swoje cele. Udaje szacunek wobec Baryłki, w rzeczywistości chcąc przejąć władzę na statku.

Historia Edytuj

Alan pojawia się po raz pierwszy w Cygarach Faraona, gdzie przejmuje trumny, w których zamknięci byli Tintin, Miluś i profesor Cyklonik, myśląc, że wewnątrz znajduje się ładunek opium; wyrzuca je jednak do morza na widok straży przybrzeżnej. Po odzyskaniu trumny z epitologiem statek Thompsona odpływa.

Następny występ Alana ma miejsce w Krabie o Złotych Szczypcach, gdzie Tintin wchodzi na pokład Karaboudjanu i znajduje puszki z opium; Alan okazuje się próbować przejąć władzę na statku. Po tym, jak reporter i Baryłka opuszczają statek, bosman przejmuje władzę nad okrętem i zmienia jego nazwę. Gdy zawijają do portu, a przebywający tam kapitan rozpoznaje swój były statek, Alan porywa go i stara się zmusić, by ten powiedział mu, gdzie jest Tintin. Reporter pojawia się i wplątuje w bójkę z bosmanem; ostatecznie chłopak zwycięża w pojedynku i zaciąga Thompsona na policję.

W Koksie w Ładowni Alan okazuje się współpracować od dawna z Rastapopulosem.

Ostatni występ Thompsona ma miejsce w Locie 714 do Sydney. Alan uczestniczy w porwaniu Carreidasa i jego towarzyszy; bosman kpi z Baryłki i przypadkiem rzuca granatem w Rastapopulosa. Gdy bohaterowie ukrywają się w świątyni, Thompson wybiera się po ładunki wybuchowe pozostawione na plaży i zostaje brutalnie pobity przez ludzi najętych do pomocy przez miliardera. Gdy na pomoc bohaterom przybywa statek kosmiczny, Alan zostaje przezeń porwany i najprawdopodobniej traci życie.

Ciekawostki Edytuj

  • W Locie 714 do Sydney przypadkiem porównuje Rastapopulosa do nosacza.

WystępyEdytuj

  • Cygara faraona (debiut)
  • Krab o złotych szczypcach
  • Koks w ładowni
  •  Lot 714 do Sydney 

FilmyEdytuj

  • Tajemnica jednorożca(film)